بازدید 9776
پانصد و هفتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

جنجال بر سر اعزام نیرو‌های نظامی انگلیس به اوکراین /کشته شدن ۶۹۰ نفری از ارتش اوکراین در یک روز

پانصد و هفتاد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 01 October 2023

جنجال بر سر اعزام نیروهای نظامی انگلیس به اوکراین 

بین الملل تابناک: پانصد و هفتاد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اوکراین چاره ای جز تسلیم ندارد!
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ - ۰۰:۲۳

«لاری جانسون» کارشناس سیاسی و تحلیلگر سابق در سازمان سیا، هشدار داد اوکراین برای اینکه کشور باقی بماند باید شرط‌های آتش بسی که روسیه مطرح کرده را بپذیرد.

وی که این سخنان را در جریان یک مصاحبه مطرح می‌کرد، افزود: «اوکراین یا باید تسلیم شود یا آنکه موجودیت خود را از دست خواهد داد و روسیه در این زمینه بسیار جدی است».

جانسون اضافه کرد: «کی‌یف برنامه ریزی کرده تا کنترل مناطقی که از یک سال پیش تحت سیطره روسیه قرار داشته را بدست بگیرد اما مطمئن هستم که این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد».

این تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا افزود: «کارشناسان و استراتژیست‌های نظامی غربی باید از گمراه کردن خود بپرهیزند و واقعیت را همانطور که هست بپذیرند».

درخواست اتحادیه اروپا از آمریکا برای ادامه کمک به اوکراین
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ - ۰۰:۲۱

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از قانونگزاران آمریکایی خواست در تصمیم خود برای حذف حمایت مالی از اوکراین از لایحه بودجه تصویب شده جهت جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال تجدید نظر کنند.

بورل گفت که مقامات اروپایی از توافق میان قانونگزاران و دولت آمریکا در واشنگتن غافلگیر شده‌اند و اتحادیه اروپا به کمک به اوکراین تا زمان شکست مسکو ادامه خواهد داد.

وی افزود: من امیدوارم که این یک تصمیم قطعی نباشد و حمایت‌های آمریکا از اوکراین ادامه یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد: ما با یک تهدید وجودی روبرو هستیم. اوکراینی‌ها با تمام شجاعت و ظرفیت‌های خود می‌جنگند و اگر می‌خواهیم آن‌ها موفق شوند, باید تسلیحات بهتر و سریع‌تر برای آن‌ها فراهم کنید.
این سیاستمدار اسپانیایی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اتحادیه اروپا از آغاز جنگ تاکنون, هشتاد و پنج میلیارد یورو برای کمک به اوکراین اختصاص داده است که شامل کمک نظامی نیز می‌شود.

از سوی دیگر مقامات اوکراینی تاکید کردند که با توافق میان قانونگزاران و دولت آمریکا حمایت واشنگتن از کی یف ادامه خواهد داشت.

مسکو برای ادامه جنگ تا چند سال دیگر آماده می‌شود
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ - ۲۳:۲۳

مقام وزارت دفاع بریتانیا ادعا کرد: اسناد روسیه درباره افزایش هزینه‌های نظامی در سال ۲۰۲۴، نشان می‌دهد که مسکو برای ادامه جنگ در اوکراین تا «چند سال» دیگر آماده می‌شود.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، وزارت دفاع بریتانیا در آخرین به روزرسانی اطلاعاتی خود ادعا کرده است که اسنادی ظاهراً از وزارت دارایی روسیه به بیرون درز کرده و نشان می‌دهد هزینه‌های دفاعی این کشور قرار است در حدود ۳۰ درصد از کل هزینه‌های عمومی در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

وزارت دفاع بریتانیا در به‌روزرسانی اطلاعاتی خود که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد، اعلام کرده که وزارت دارایی روسیه بودجه دفاعی ۱۰.۸ تریلیون روبلی (۱۱۲ میلیارد دلاری) معادل حدود ۶ درصد تولید ناخالص داخلی و همچنین افزایشی ۶۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ را پیشنهاد می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه افزود: بسیار محتمل است که روسیه بتواند این سطح از هزینه‌های دفاعی را تا سال ۲۰۲۴ متحمل شود. اما این ارقام نشان می‌دهد که روسیه برای چندین سال جنگ در اوکراین آماده می‌شود.

وزارت دفاع بریتانیا در ایکس نوشت: این به دنبال اظهارات اخیر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه مبنی بر آمادگی او برای ادامه درگیری تا سال ۲۰۲۵ است.

مقام آمریکایی: یا اوکراین را ترک کند، یا نیروهای خود را به آنجا بفرستد
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ - ۲۲:۴۲

مشاور سابق پنتاگون درخصوص جنگ اوکراین و روسیه و حمایت‌های نظامی غرب از کی‌یف گفت که ایالات متحده تنها دو راه دارد؛ یا اوکراین را ترک کند، یا نیروهای خود را به آنجا بفرستد.

 این اظهارات از سوی داگلاس مک‌گرگور، مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مطرح شده است. او در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که واشنگتن یا باید شکست در اوکراین را به دلیل خطر تشدید تنش‌ها بپذیرد، یا نیروهای خود را به این کشور بفرستد.

با این حال، به نظر مک‌گرگور گزینه دوم بدترین گزینه است. به اعتقاد او، ایالات متحده برای چنین سناریویی آماده نیست.

او نوشت: «ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که یا باید بگوییم که دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم چون اقدامات بسیار بیشتر خطرات جنگ مستقیم با روسیه را در پی دارد، یا اینکه بگوییم عمیق‌تر درگیر می‌شویم و اینکه حرف از استفاده از نیروهای زمینی خودمان بزنیم.»

این مشاور سابق پنتاگون در ادامه نوشت: «ما آماده نیستیم. ای احمق‌ها، صلح کنید!»

اظهارات این مقام سابق پنتاگون در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌نویس بودجه موقت دولت (به مدت ۴۵ روز) را تصویب کرد که شامل کمک به اوکراین نمی‌شود. این کار برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا انجام شد. رئیس‌جمهوری ایالات متحده از مجالس کنگره کشورش خواسته تا به طور جداگانه کمک به کی‌یف را تصویب کنند. با این حال، جمهوری‌خواهان آمریکایی به طور جدی با حمایت بیشتر از اوکراین مخالف هستند.

هشدار مدودف به انگلیس و آلمان
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ - ۲۲:۰۳

مقام ارشد روسیه که سابقه ریاست جمهوری این کشور را هم دارد، به انگلیس درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین برای آموزش هشدار داد.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه به انتشار خبرها درباره اظهارات وزیر دفاع انگلیس برای اعزام نیروهای نظامی این کشور به اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش «رویترز»، این مقام ارشد روس هشدار داد نظامیان انگلیسی که در خاک اوکراین در حال آموزش نظامی هستند، «اهداف مشروع» برای نظامیان روسیه هستند.

وی در پُستی در تلگرام در واکنش به اظهارات «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین برای آموزش نظامیان این کشور نوشت: «(این) مربیان آنها را به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل خواهد کرد. به خوبی درک می‌کنند که آنها بی رحمانه نابود خواهند شد البته نه به عنوان مزدور، بلکه به عنوان متخصصان انگلیسی ناتو».

کشته شدن 690 نفری از ارتش اوکراین در یک روز
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ - ۲۲:۰۰

 وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد، ارتش اوکراین در 24 ساعت گذشته تلفاتی 690 نفری شامل سربازان کشته و زخمی شده در درگیری‌ها در شش جبهه را متحمل شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که در تشریح تلفات و خسارات وارد شده به اوکراین منتشر کرد نوشت: «تلفات دشمن در جبهه دونتسک در 24 ساعت گذشته به 430 کشته و زخمی رسیده و چهار خودروی رزمی زرهی و دو خودروی نظامی دیگر خود را نیز از دست داد. در جریان درگیری توپخانه‌ای نیز یک توپ هوویتزر آمریکایی M777، یک توپ هوویتزر لهستانی Krab و یک توپ خودکششی Gvozdika  منهدم شدند.»

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود نوشت:«نیروهای روسیه در جبهه جنوب دونتسک دو حمله نیروهای اوکراینی را دفع و 120 نیرو، دو وانت پیکاپ، یک توپ هوویتزر آمریکایی M777 و یک توپ هوویتزر لهستانی Krab ارتش اوکراین را از بین بردند.»

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در جبهه زاپروژیا بالغ بر 30 سرباز خود را از دست داد و یک توپ هوویتزر آمریکایی M119، یک توپ هوویتزر انگلیسی FH70، دو توپ هوویتزر D-30   و یک توپ هوویتزر Msta-B این ارتش هدف گرفته شدند.

ارتش اوکراین علاوه بر آن، حدود 40 سرباز و سه خودروی خود را در جبهه خرسون و بالغ بر 20 سرباز، دو خودرو، یک توپ هوویتزر آمریکایی M777، یک توپ هوویتزر Msta-B و یک توپ هوویتزر Gvozdika را در محور کوپیانسک از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین تشریح کرد، ارتش روسیه در محور خرسون سه انبار مهمات اوکراین را در نزدیکی دو روستای این منطقه و همچنین در نزدیکی شهر کراماتورسک از بین بردند. ارتش روسیه در جبهه «کراسنی لیمان» دو حمله ارتش اوکراین را دفع کرده و به موجب آن 50 سرباز و شش سامانه تسلیحاتی این ارتش را از بین برد.

جنجال بر سر اعزام نیروهای نظامی انگلیس به اوکراین 

در شرایطی که اظهارات وزیر دفاع انگلیس درباره احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین خبرساز شده است، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی ندارد.
 
منابع رسانه‌ای در انگلیس شامل «ایندیپندنت» و روزنامه «میرُر»، روز یکشنبه (امروز) خبر دادند که نخست‌وزیر این کشور، هر گونه برنامه لندن برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین را تکذیب کرد.
 
طبق گزارش‌ها، «ریشی سوناک» انتشار گزارش‌ها درباره سخنان «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس مبنی بر تدارک لندن برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین را «اشتباه» خواند.
 
در خبرها آمده بود که وزیر دفاع جدید انگلیس اعلام کرد، برای آموزش نظامیان اوکراین در میدان نبرد، تعدادی از خدمه نیروی زمینی انگلیس را به اوکراین اعزام می‌کند. وی در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» توضیح داد که استقرار نیروی نظامی انگلیس در اوکراین هم‌اکنون تحت بحث و گفت‌و‌گو با سران ارتش لندن قرار دارد تا برنامه آموزش نظامیان اوکراینی از خارج، به داخل این کشور و در میدان جنگ با روسیه منتقل شود.
 
ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس با رد احتمال اعزام نیروی نظامی این کشور به اوکراین برای آموزش نیروهای اوکراینی گفت که کشورش در خاک انگلیس در حال آموزش نظامیان اوکراین است.
 
وی تصریح کرد: «آنچه وزیر دفاع گفته بود، این که شاید یک روز در آینده ما در اوکراین به نظامیان این کشور آموزش بدهیم، اما این یک موضوع در درازمدت است و مساله مربوط به الان نیست.»
 
نخست‌وزیر انگلیس افزود: «هیچ سرباز بریتانیایی برای جنگیدن در جنگ کنونی اعزام نخواهد شد و این اتفاقی است که قرار است بیفتد؛ کاری که ما داریم می‌کنیم آموزش دادن اوکراینی‌هاست و ما این کار را در بریتانیا داریم انجام می‌دهیم.»
 
پیش از این، انتشار اظهارات وزیر دفاع انگلیس درباره برنامه این کشور برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین، واکنش تند «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه را به دنبال داشت و او تهدید کرد که نیروهای اعزامی انگلیس، هدف حملات نیروهای مسلح روسیه قرار می‌گیرند.
 
مدودف در پُستی در تلگرام در واکنش به سخنان گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین هشدار داد: «مربیان آنها را به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل خواهند کرد. به خوبی درک می‌کنند که آنها بی رحمانه نابود خواهند شد؛ البته نه به عنوان مزدور، بلکه به عنوان متخصصان انگلیسی ناتو.»

بایدن: واشنگتن تحت هیچ شرایطی از حمایت اوکراین دست برنمی‌دارد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از تصویب لایحه بودجه موقت ۴۵ روزه دولت خود توسط هر دو مجلس کنگره و سنا، در بیانیه‌ای گفت: واشنگتن تحت هیچ شرایطی از حمایت از اوکراین دست برنمی‌دارد.
 
بایدن شنبه شب لایحه بودجه موقت ۴۵ روزه دولت خود را که پیشتر به تصویب کنگره و سنای آمریکا رسیده بود، امضا کرد تا به این ترتیب درست قبل از پایان مهلتی که در نیمه شب شنبه (به وقت محلی) به پایان می‌رسید، از تعطیلی دولت خود جلوگیری کند.
 
در بیانیه بایدن که توسط کاخ سفید منتشر شده، آمده است: امشب، اکثریت دو حزبی در کنگره و سنای آمریکا به باز نگه داشتن دولت رأی دادند و از بحران غیرضروری که می‌توانست تحمل رنج بی‌موردی را بر میلیون‌ها آمریکایی سختکوش وارد کند، جلوگیری کرد.
 
این بیانیه می‌افزاید: این لایحه تضمین می‌کند که نیروهای فعال همچنان حقوق دریافت می‌کنند، مسافران از تأخیر در فرودگاه در امان خواهند بود و میلیون‌ها زن و کودک همچنان به کمک‌های تغذیه‌ای حیاتی دسترسی خواهند داشت. این خبر خوبی برای مردم آمریکاست.
 
رئیس جمهور آمریکا همچنین در این بیانیه تاکید کرد که انتظار دارد مک کارتی به ادامه کمک‌های مورد نیاز کی‌یف در شرایط حساس کنونی کاملاً متعهد بماند.
 
هشدار قانونگذار آمریکایی درباره اعزام سربازان انگلیسی به اوکراین
 
مارجوری تیلور گرین، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: می‌خواهند جنگ جهانی سوم را آغاز کنند. ایالات متحده نمی‌تواند مشارکت کند. ما باید از مرز خود دفاع کنیم!
 
پیش از این گزارش شده بود که وزیر جدید دفاع انگلیس در اقدامی که از نگاه ناظران می‌تواند منجر به تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین شود، به بهانه آموزش نظامی، نیرو به اوکراین اعزام می‌کند.
 
گرنت شپس در گفت‌ وگو با هفته‌نامه «ساندی تلگراف» عنوان کرد که این موضوع را در جریان سفر اخیرش به کی‌یف با مسئولان ارتش اوکراین در میان گذاشته است. وی ادعا کرد که اجرای این طرح، وابستگی کی‌یف را به انگلیس و سایر کشورهای عضو ناتو کاهش می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۵
روسیه کلی کشته داده باید یه چیزی برای نشون دادن به ملتش داشته باشه و امریکا هم همینطور کلی پول داده معلومه که دست خالی نمیره خب منافع هر دوی اینها باید از اوکراین تامین بشه به نحوی که روسیه ۲۰ درصد خاک رو خواهد گرفت و امریکا به طور غیر مستقیم کنترل مابقی کشور رومشابه سیاستی که سایر متحدین امریکا در دنیا دارن اوکراین هم متحد امریکا خواهد بود شبیه اسرائیل یا کره جنوبی و غیره و تمام این فیلم جنگ اتمی و جنگ جهانی سوم و اینها هم تموم میشه بزودی شاید تا ۶ ماه یا یکسال دیگه
انگلیس به غلط کردن افتاد
بیخیال
یا آمریکا از حمایت اوکراین دست بردارد یا نیرو اعزام کند ، چه جمله بی خودی ، کلا تناقضه..
آمریکا سالی ۵۰ میلیاردم بده به اوکراین ، اگر نیرو اعزام کنه ده برابر این مبلغ ام بیشتر میشه!
تا دو سال آینده باید حمایت بشه ، بعد اگر لازم شد نیرو اعزام بشه....باید نیروهای روسیه از بین برند تا هزینه ناتو حداقل بشه ، شهپاد و پهباد و تانک های بیشتر این کارو میکنه! سال دیگه ام جنگنده
با ان تعداد کشته های اوکراین که توسط روس ها اعلام مبسود نتایج جنگ زودتر از تینها به نفع روس باید به اتمام می رسید ولی تهدیدهای مدودف چیز دیگری را در لفافه لیان می کند از قدیم گفته اند شب هنگام اگر تنها بودید براز غلبه بر ترس بلند بلند حرف یا آواز بخوانید
همش سربازای اوکراین کشته میشن وسربازهای روسی سالم هستن اخبار ابکی که میگن اینه
بعد از مجارستان و لهستان جمهوری چک هم به زودی لفت میده غربی ها کوفی صفتن
تابناک با اینهمه طرفداری که از پوتین میکنی حتما در اکراین پیروز میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشاور سابق پنتاگون خطاب به سردمداران کاخ سفید؛ ((ما آماده (جنگ با روسیه) نیستیم، ای احمق ها، صلح کنید)).
خب همه می دانند که ناتوی تحت رهبری آمریکا توانایی درگیری مستقیم با روسیه بزرگترین قدرت اتمی دنیا را ندارد ولی سوال این جاست که پس چرا با اقدامات تحریک آمیز در مرزهای روسیه باعث تحریک پوتین و حمله روسیه به اوکراین شدند؟ چرا به هشدارهای دیپلماتیک مقامات کاخ کرملین مبنی بر تحریک آمیز بودن چنین اقداماتی توجه نکردند؟ چرا با ارسال تجهیزات نظامی گسترده بر آتش جنگ افروزی شان دمیدند؟ همه این ها یک دلیل دارد چون می خواستند با جنگی فرسایشی باعث تضعیف قدرت نظامی - اقتصادی روسیه شوند ولی این چنگ فرسایشی از جهتی به نفع روسیه تمام شد چون جنگ فرسایشی فرصتی را فراهم آورد که روسیه زمان بیشتری پیدا کند تا به عملیات نظامی خود مبنی بر نئونازی زدایی اوکراین دست بزند و این وسط خاک اوکراین محل درگیری روسیه با ابزار آلات نظامی غرب توسط سربازان اوکراین شد و بیش از همه اوکراین صدمه دید و ویران شد.
وزیر دفاع انگلیس به اصطلاح می خواسته قمپزی در داده باشد تا روسیه را بترساند ولی خیال مدودف راحت باشد که انگلیس یک نصفه سرباز هم به اوکراین جهت جنگ با روسیه نخواهد فرستاد، تنها کار انگلیسی ها این است که سربازان اوکراین را آموزش داده و آنها را به میدان جنگی که بازگشت مشخصی از آن نیست بفرستند تا جنگ را فرسایشی کرده و به هدف خود که پایان دادن به امپراطوری روسیه است دست یابند اگر مدودف باور ندارد از ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس بپرسد گذشته از این ها انگلیسی ها خودشان از ترس جانشان حاضر به حضور در جبهه جنگ نخواهند شد فقط این وسط مقامات انگلیس با ارسال تجهیزات به سربازان اوکراینی و آموزش آنها برای جنگ با مسکو، اکثر آن ها را به آن دنیا فرستادند تا ناتو در برابر روسیه بازنده نباشد، محال است انگلیسی جماعت که سیاستش "تفرقه بیانداز، حکومت کن" است از جان سربازان خودش در این جنگ مایه بگذارد.
فریب کارترین کشور دنیا در حال حاضر آمریکا است.
عضو جمهوری خواه آن ها خطاب به دولت انگلیس می گوید که می خواهند با اعزام نیرو به اوکراین جنگ جهانی به راه بیاندازند در حالی که سردمداران کاخ سفید و رئیسش بایدن گوی سبقت را از دولت انگلیس ربوده اند و از تانک ابرامز گرفته تا خون آشام، بمب خوشه ای ممنوعه، گلوله های اورانیومی ضعیف شده، موشک اتکمز و غیر و ذالک به اوکراین ارسال کرده اند و نه تنها اوکراین را ویران کرده اند بلکه اقدامات خودشان برای شروع جنگ جهانی اگر بیشتر از انگلیس نبوده کمتر هم نبوده است.
این آمریکایی ها با این عصر رسانه می خواهند چه کسی را گول بزنند خدا داند!!!!!!!
ای احمق‌های غربی شما آماده نیستید!!!!!
چقدر قشنگ گفته!
روسیه جنایتکار وجنگ افروز
هیچ سرباز آمریکایی و انگلیسی به جنگ اوکراین اعزام نمیشن. این یک جنگ نیابتی اوکراین است. تمام سربازان اوکراین فدای آقایی آمریکا و جهان تک قطبی آمریکا و انگلیس
بایدن امریکا هیچ وقت از حمایت اوکراین برنمیدارد مثل افغانستان که یک شب رفتید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی